

Tapasztalati tanulás pl. szimuláció révén a középiskolások megismerkednek azzal, hogyan működik egy szerkesztőség, milyen szerepkörök, feladatok vannak. A programban a fiatalok szerkesztők, újságírók, korrektorok, fotóriporterek stb. szerepeibe bújhatnak bele és próbálhatják ki magukat. A learning by doing szellemiségében az elméletet a gyakorlatba ültetik át. A projekt egyik fő célja egy interaktív újság elkészítése, illetve egy ehhez kapcsolódó közösségi platform létrehozása, amely a cikkek „továbbélését” segíti elő Ez lehetőséget nyújt az olvasók és a készítők közötti konstruktív vitára, beszélgetésre. A lokálpatriotizmus jegyében a diákokkal közösen egy hollókerti esték rendezvénysorozatot hozunk létre, ahol meghívott vendégekkel lenne lehetőségük beszélgetni és „riporterként” próbálnák ki magukat. Így nemcsak intézményi szinten, hanem lokálisan is értéket teremtene a program. Továbbá a diákok képessé válnak az ismereteknek különböző helyzetekben történő kreatív alkalmazására.
A pályázat során készült kreatív újság letölthető innen. A werkfilm itt található.