Belépés a KRÉTA digitális naplóba

kreta_enaplo.png

kreata_ugyintezes.png

Keresés diákjaink között

Eseménynaptár

Virtuális túra

virtualis_tura.jpg
Járja körbe iskolánkat virtuális túránk segítségével!

Virtuális túra start


Legfrissebb galéria

     Galéria megtekintése    |     További galériák

Videó galéria

Bemutatófilm megtekintése

Facebook

Tájékoztató, fontos aktuális információk

 


„Ne nevesd ki a világot, ne is sirasd, hanem értsd meg.”


Tisztelt Medgyessys Közösség!

 

Először is köszönetet szeretnék mondani közösségünk minden tagjának a digitális munkarendre való átállás során tanúsított bölcs, belátó és türelmes együttműködő munkáért, hozzáállásért.

 

Köszönetet mondok az intézmény átszervezésével kapcsolatos együttműködésért is, minden intézményi szervezetnek, érdekképviseletnek. Csak így sikerülhetett! Sohasem volt még ennyire fontos a diák, szülő, pedagógus hármasának az összhangja. Továbbra is arra kell számítanunk, hogy így ebben a formában kell együtt dolgoznunk a helyzet normalizálódásáig.

 

Ezért az összegyűjtött tapasztalatok alapján az optimalizálás érdekében szükségszerű helyzetértékelés és a visszajelzéseken alapuló folyamatos kontroll.
A helyzetértékelés elsődleges megállapítása az, hogy egy a komfort zónájából mindenkit egyaránt kirobbantó helyzetben az intézményi közösségünk erőn felül helytállt.
Azonban, (ahogyan ez az oktatási rendszer minden intézményében várható volt) az átállás nem volt zökkenőmentes, sok rendezést igénylő probléma/feladat merült fel. Mindenki a legjobbat akarta, de munka közben sérült a konszenzus, mert nem volt sem mód sem idő a felkészülésre egyeztetésre.

 

A felmerült és már részben megoldott problémák/feladatok három csoportra oszthatóak:

Információtechnológia, kommunikációtechnológia:

  • A szükséges szaktudás, jártasság, készség, képesség hiánya és az abból fakadó bizonytalanság.
  • A technikai feltételrendszer hiánya.
  • A meglévő rendszerek hardver és szoftver kapacitása nem erre a feladatra van méretezve (lassulás, fagyás, limitek, leállás stb...).


Értelmezés:

  • Túl reagálás, túl gyors nem elég megfontolt egyéni reakciók.
  • A tájékoztatók szövegének felületes értelmezése.


Szocializáció:

  • Pánik spirál (ebben az állapotban a tudat beszűkül és minden esemény csak a félelmet erősíti, illetve új félelmet hoz létre), ami nagymértékben gátolja az értelmezést.
  • Létbizonytalanság, magárahagyottság, tanácstalanság érzése. A követhető rutinok, protokollok hiánya.
  • A folyamat szereplői előzetes tudásuk, tapasztalatuk, státusuk függvényében egyéni ütemben dolgozták fel a helyzetet. Ebből adódóan a részfelismerések, „aha” élmények, javaslatok, ötletek sokszor jelentős fázis késéssel fogalmazódtak meg (ugyanezeket már sokkal előbb mások megfogalmazták és közreadták). A közösség tagjainak többsége már nem is volt fogékony a jó akaratú jelzésre, ami viszont kialakíthatta a meg nem értettség és megbántottság érzését.
  • A csapatmunka és közösség tudat háttérbe szorulása.

 

A Nemzeti Pedagógus Kar elnöksége ezért ezt a szöveget jelentette meg sajtótájékoztató formájában: http://nemzetipedkar.hu/megfontolando-tanacsok-a-digitalis-munkarend-idejere/

 

Nekünk sikerült kialakítanunk egy jól működő digitális munkarendet ütemező „digitális órarendet”, ami lehetőséget ad valós idejű konzultációs és nem valós idejű önálló munkaformákra. A számonkérést, értékelést, osztályozást digitális platformra helyeztük és meghatároztuk az egységesség és hatékonyság érdekében kötelezően használandó szoftvereket.

 

Azt kértem a Kollégáimtól, hogy higgadtan, türelmesen, mértéktartóan és méltányosan végezzék a feladataikat. A kiküldött tananyag mennyisége, figyelembe véve a körülményeket időben feldolgozható legyen. Egyértelműen és előzetesen kerüljön megállapításra az értékelés módja. Nagyon fontos, hogy kiszámítható időkeretben dolgozzunk. Legyen egyértelmű, hogy a nem valós idejű munkaforma esetében mindenki a saját ütemben teljesíti a feladatot a megadott határidőig.


Fontos információk:

  • A tavaszi szünet (április 9.-14) a digitális munkarendben is tanítási szünet. Az iskola a tavaszi szünet ideje alatt zárva tart.
  • A minisztérium tájékoztatása alapján egyértelmű, hogy a tanév a – digitális munkarend szabályozás alapján - érvényes lesz és az előzetesen meghatározottak alapján 2020-06-15-ig (a végzős évfolyam esetében 2020-04-30-ig) tart. Érettségi, szakmai vizsga valamilyen formában lesz, erről a döntést, a következő napokban fognak hozni (amint lesz információ, azonnal jelezzük).
  • Az osztályozóvizsgákat az iskolák a tantermen kívüli, digitális munkarend megfelelő adaptálásával tudják lebonyolítani. Ez azt jelenti, hogy a helyben preferált módon a személyes megjelenést nem feltétlenül igénylő számonkérési és értékelési forma (pl. videokonferencia, de akár projektmunka, írásos beszámoló) alkalmazása javasolt.

 

Tekintettel arra, hogy egy időpontban egy tanulót és legfeljebb 2-3 pedagógust érint, a vizsgáztatás nem minősül az iskolaépület oktatási célú használatának, így indokolt esetben egy személyes találkozó, konzultáció az intézményben is lebonyolítható.

  • Előrehozott érettségihez is szükséges az osztályozó vizsga letétele, amit az érintett szaktanárral kell egyeztetni.
  • A projekt típusú érettségi tárgyak esetében az előzetesen kiadott követelmények érvényesek. Az elkészített projekteket a megadott határidőkig kell megküldeni a szaktanárok részére.
  • A számonkérés, osztályozás, értékelés szabályai változatlanok, csak a módszer változott digitális platformra. Aki nem teljesíti a pedagógusok által meghatározott követelményeket, osztályozó vizsgát kell, hogy tegyen.
  • A ballagást szeretnénk megtartani egy későbbi időpontban. Az ehhez szükséges előkészületet megkezdtük. A részletekről az aktuális helyzet függvényében tájékoztatni fogunk mindenkit.

 
Ha kérdésük van, kérem, nyugodtan keressenek minket.

 

Kérem, hogy a továbbiakban is dolgozzunk együtt. Vigyázzon mindenki az egészségére, vigyázzunk családjainkra, közösségeinkre!

 

Segítőkész hozzáállást együttműködést köszönöm!

 

Tisztelettel: Fekete József

spacer