Belépés a KRÉTA digitális naplóba

kreta_enaplo.png

kreata_ugyintezes.png

Keresés diákjaink között

Eseménynaptár

Virtuális túra

virtualis_tura.jpg
Járja körbe iskolánkat virtuális túránk segítségével!

Virtuális túra start


Legfrissebb galéria

     Galéria megtekintése    |     További galériák

Videó galéria

Bemutatófilm megtekintése

Facebook

Hírarchívum

Tisztelt érettségire készülő Diákok! Tisztelt Szülők! 

 

Az Oktatási Hivatal honlapján elérhetővé vált a 2020. május-júniusi vizsgaidőszak lebonyolítására valamint a vizsgaidőszak rendjére vonatkozó 119/2020. (IV. 16.) Korm. rendelet, az alábbi linkre kattintva:

https://www.oktatas.hu/

 

Kérek minden érettségire készülőt, hogy alaposan tanulmányozza a jogszabályt!

 

Ha az információk alapján valaki módosítani szeretne a jelenleg érvényes érettségi jelentkezésén, akkor ezt megteheti az alábbi linkről letöltött formanyomtatvány kitöltésével. Ha valaki nem szeretne élni a módosítás lehetőségével, akkor ezzel kapcsolatban további teendő nincs (https://www.oktatas.hu/).

 

A kitöltött nyomtatványt 2020-04-21-ig kell megküldeni az  Az email cím védve van a spam botoktól, a megtekintéséhez a JavaScript bekapcsolása szükséges  címre. A beküldendő fájlt át kell nevezni (saját név_12_x_osztály.docx) formátum szerint.

 

A döntést segítő háttér-információk:

 

  • A kormányrendeletben meghatározottak szerint az előrehozott, valamint érettségi bizonyítvány megszerzése előtti szintemelő érettségi vizsgák megszervezésére nem kerül sor, a benyújtott vizsgajelentkezéseket pedig az Oktatási Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) hivatalból törli a kormányrendelet alapján, kivéve: a Vizsgaszabályzat 12. § (15)-(16) bekezdésében meghatározott vizsgákat, valamint a középiskola befejező évfolyamán tanulók szintemelő vizsgáit.
  • FIGYELEM! A fentiek szerinti vizsgák hivatalból történő központi törlése nem érinti a középiskola befejező évfolyamán tanulók szintemelő vizsgáit! Ha a végzős vizsgázó mégis töröltetni szeretné a szintemelő vizsgáját, akkor azt kérelmeznie kell.
  • A módosítás lehetősége tantárgyanként is értelmezhető.
  • Az őszi vizsgaidőszak vizsgái normál szóbeli vizsgarészt is tartalmazó vizsgák lesznek, amik valószínűleg nem az MFGMSZG-ben kerülnek megrendezésre.
  • Ha valaki kéri a vizsga törlését, vagy csak egyszerűen nem jelenik meg a vizsgán, ugyanazzal a következménnyel zárul. Ettől függetlenül fontos, hogy, aki lemondja/módosítja a vizsga jelentkezését, jelezze az iskola felé, mivel ez jelentősen befolyásolja a vizsga megszervezését. A Medgyessyben erre nem számítunk, hiszen a továbbtanulás feltétele a sikeres érettségi.
  • Azoknak  különösen fontos a formanyomtatvány kitöltése, akik emelt szintről közép szintre módosítanának, vagy idegen nyelvből közép helyett emelt szintű vizsgát szeretnének tenni.
    • Akik Idegen nyelv tárgyakból középszint helyett "emeltezni" akarnak, az írásbeli eredménye alapján, szóbeli rész nélkül is teljes értékű nyelvvizsgát és az emelt szintért járó plusz pontot kaphatnak.
    • A megkezdett, de a vizsgázónak fel nem róható okból nem befejezett nyelvvizsga, eredményes írásbeli vagy szóbeli része, felvételi esetén beszámítható a nyelvvizsgáért járó pontszám.

  • Ha valaki elhalasztja most az érettségi vizsgáját, akkor sincs akadálya, hogy a 13. évfolyamra, illetve OKJ képzésre jelentkezzen feltéve, hogy ősszel pótolja a most elmaradt vizsgát.
  • Projekt tárgyak esetében a projekteket be kell adni a megadott határidőkig.
  • Az írásbeli és az esetleges szóbeli vizsgák beosztásáról, a vizsga menetéről és a hatályos járványügyi intézkedésekről Tájékoztatást fogunk adni a megszokott csatornákon.
  • Sajnos a rendkívüli körülmények miatt a szerenád és a ballagás nem tartható meg. Keressük a lehetőséget arra, hogy egy későbbi időpontban ezt pótoljuk. A végzős osztályok osztályozó értekezletét digitális konferencia formájában 2020-04-30-ig  a törvényi előírásoknak megfelelően megtartjuk.

 

Ha az érettségi vagy szakmai vizsgákkal kapcsolatban kérdés merül fel, akkor e-mailben ( Az email cím védve van a spam botoktól, a megtekintéséhez a JavaScript bekapcsolása szükséges ) vagy telefonon (06304647618) keresztül tudok tájékoztatást adni.

 

Tisztelettel:

 

Fekete József

 

 „Good luck! And may the odds be ever in your favour. Hope, it is the only thing stronger than fear.”

tovább>

Tisztelt érettségire készülő Diákok! Tisztelt Szülők!

 

Ma 11:23 - kor Gulyás Gergely miniszter bejelentette (https://hirado.hu/), hogy milyen döntés született az érettségikkel kapcsolatban a kormányülésen. Ez a bejelentés a közvélemény általános, nagy vonalakban történő tájékoztatását szolgálja, de még nem a konkrét végrehajtandó jogszabály.

 

Az érettségiről szóló rendelet várhatóan holnap (2020-04-17) jelenik meg a Magyar Közlönyben (https://magyarkozlony.hu/). Ebben lesznek a további pontosító részletek. Csak a jogszabály megjelenését követően tudunk a felmerült kérdésekre érdemi választ adni. Ezért a különböző internetes felületeken, fórumokon megjelenő írások, értelmezések legfeljebb csak véleménynyilvánításként értelmezhetőek.

 

Az érettségizőket haladéktalanul értesíteni fogjuk az érettségi vizsgával kapcsolatos tudnivalókról és tennivalókról. Ezért kérem, hogy a KRÉTA rendszert, email fiókot, intézményi honlapot és facebook-ot mindenki fokozott érdeklődéssel figyelje.

 

A legfontosabb iránymutató információk:

1. Csak azok a diákok érettségizhetnek, akik most végeznek vagy már végeztek, azaz előrehozott érettségi, vagy alsóbb évfolyamosok által letenni kívánt szintemelő érettségi nem lesz.

2. Csak írásbeli érettségi lesz, kivéve azoknál a tantárgyaknál, amelyeknek nincsen írásbeli része, illetve azoknál a diákoknál, akik mentességet kaptak az írásbeli alól.

3. Az érettségik május 4-én kezdődnek.

4. A lebonyolításnál be kell tartani minden higiéniai, védő és a távolságra vonatkozó szabályt is (1,5m), azaz normál tanteremben legfeljebb 10 vizsgázó lehet.

5. Az érettségin való részvételről, illetve az őszi  vizsgaidőszakra történő halasztásról a vizsgázó dönthet (a későbbiekben meghatározott szabályok szerint és az engedélyezett  módon).

 

Mindenkinek további eredményes felkészülést kívánok!

 

Tisztelettel:

Fekete József

tovább>
Minden érdeklődőt szeretettel várunk március harmadikán
az Egri Borozóba a 14. évfolyamos grafikus tanulók képgrafikai
kiállításának megnyitójára.

Egri Borozó
Debrecen, Bajcsy-Zsilinszky utca 2.
Március 3. 18 óra
meghv.png tovább>

A honlapunkon megjelent felvételi jegyzék az ideiglenes sorrendet tükrözi. A végleges sorrendet a győri Felvételi Központ alakítja ki, amelynek eredményéről a tanulókat postán, illetve a honlapunkon keresztül értesítjük.

A középfokú iskolába történő felvételi eljárás és beiratkozás rendjét szabályozó 11/2019. (VII. 3.) EMMI rendelet a 2019/2020. tanév rendjéről alapján felhívjuk a figyelmet a felvételi eljárás legfontosabb időpontjaira és a szükséges teendőkre.
A Medgyessy Ferenc Gimnázium és Művészeti Szakgimnázium felvételi tájékoztatója (2019/2020-as tanév felvételi eljárása)

A korábbi évek végleges felvételi ranglista irányszámai csak tájékoztató jellegűek, azokból messzemenő következtetéseket levonni nem lehet.


Az ideiglenes rangsorok az elért összpontszámmal az oktatási azonosítók sorrendjében tanulmányi területenként letölthetők. Pontegyenlőség esetén pedagógiai programunk alapján jártunk el. Elutasítva (E) jelzést kapott a felvételiző beiskolázási tájékoztatónk szerint, ha a felvételi valamelyik elemét nem teljesítette.


A jelentkezők közül a rangszám szerinti utolsó bejutott:

kód tagozat 2019. 2018. 2017.

0023

tehetséggondozó képzés

44.

41.

36.

0030

néptánc

11.

19.

12.

0031

festő

23.

22.

28.

0032

szobrász

19.

5.

21.

0033

általános tantervű

280.

235.

218.

0053

képző

51.

36.

36.

0063

tánc

32.

27.

26.

0083

angol

82.

68.

57.

0093

német

68.

33.

28.

 

A jelentkezők felvételi jegyzékei alább letölthetőek:
pdfTehetséggondozó (6 évf.), pdfÁltalános (4 évf.), pdfAngol (4 évf.), pdfKépzőművészeti (4 évf.), pdfTánc (4 évf.), pdfFestő (5 évf.), pdfSzobrász (5 évf.), pdfNéptánc (5 évf.) tagozat.

 

 

A megfelelő linkre kattintva megtalálható az ideiglenes rangsor. A rangsorban a felvételiző tanulót az OM azonosító szám alapján lehet megtalálni (keresés: Ctrl+F billentyű). A felvételi részpontszámairól telefonon keresztül nem áll módunkban felvilágosítást adni, mivel ezt tiltja a személyiségi jogról szóló törvény és a titokvédelmi szabályok.
 
2020. március 19-20. A tanulói adatlapok módosításának lehetősége az általános iskolában.

 

2020. március 23. Az általános iskola eddig az időpontig elzárva őrzi az eredeti, korábban beküldött tanulói adatlap második példányát. A módosító tanulói adatlapot ekkor kell megküldeni a Hivatalnak.

 

2020. április 6. A Hivatal a módosító tanulói adatlapok alapján kiegészíti a jelentkezettek listáját.

 

2020. április 8. A középfokú iskola igazgatója az ideiglenes felvételi rangsort - a Hivatal által meghatározott módon - megküldi a Hivatalnak.

 

2020. április 23. A Hivatal kialakítja a végeredményt az igazgatói döntések és tanulói adatlapok egyeztetése alapján, és elküldi azt a középfokú iskoláknak (egyeztetett felvételi jegyzék).

 

2020. április 30. A felvételt hirdető középfokú iskolák megküldik a felvételről vagy az elutasításról szóló értesítést a jelentkezőknek és az általános iskoláknak.

 

2020. június 1. A benyújtott kérelmek alapján lefolytatott jogorvoslati eljárás befejezése a fenntartónál.

 

2020. június 22-24. Beiratkozás a középfokú iskolákba, valamint a Köznevelési és a Szakképzési Hídprogramba az iskola igazgatója által meghatározott időben.

tovább>
Kedves Diákok!

Lázár Diána diákunk lett "Az év diák írója 2019" cím büszke birtokosa.

Gratulálunk!

Bővebben:


tovább>
Tisztelt végzős Diákok!

 "Maruzsa Zoltán Emberi Erőforrások Minisztériumának köznevelési államtitkára mai sajtótájékoztatóján bejelentette: az oktatási akciócsoport foglakozott az érettségi kérdésével, javaslatuk pedig az, hogy az érettségit úgy kell megszervezni, hogy a járványügyi helyzetnek és a felvételinek is megfeleljenek." 

Sajtóhírek a bejelentés részleteiről ezeken a linkeken elérhetőek:

(A kellő mértékű tájékozottsághoz több oldal megtekintése is ajánlott.)


Fontos tény, hogy jelenleg ez csak egy javaslat, aminek az esetleges elfogadásáról és a megvalósítás részleteiről várhatóan jövő héten fog döntés születni.
Ugyanakkor ez a javaslat kijelöl egy valószínű irányt, ami támpontot jelenthet a felkészüléshez. 
Amint a konkrét döntés megszületik azonnal értesítünk mindenkit a részletekről.

Tisztelettel:
Fekete József
tovább>
Kedves Felvételizők! Tisztelt Szülők!
Sajnos adminisztratív hiba folytán a szóbeli felvételi beosztás többszöri módosítása vált szükségessé. A végleges változat elérhetővé vált 14:17 perctől.
Kérjük, aki korábban töltötte le, az ismét ellenőrizze le a dátumokat és a beosztásokat.
A hibáért szíves elnézésüket kérjük.


A felvételi vizsga beosztás az iskolánkba beérkezett jelentkezési lapok alapján történt.

pdf Ezért kérünk mindenkit, ellenőrizze az itt található beosztást. Amennyiben valaki nem találja a nevét a jegyzékben, jelezze számunkra az alábbi telefonszámokon:
  • Angol; Német tagozat: Borbélyné Bacsó Viktória (06-30-3101-251)
  • Képzőművészeti tagozatok; tánc tagozatok: Kiss Papp Csilla (06-30-4647-625)
  • Titkárság: 52/413-326/12-es mellék

Ha egy tanuló több szakot is megjelölt a felvételi lapján, akkor minden szak szóbeli felvételi vizsgáján részt kell venni, a felvételi beosztás előírásainak és időrendjének megfelelően.
tovább>
Húsvéti üdvözlet
2020. április 08.

„Mindent megvizsgáljatok; ami jó, azt megtartsátok!  Mindentől, ami gonosznak látszik, őrizkedjetek!”

1 Thess 5:21-22

Kedves Medgyessys Közösség!

 

Boldog húsvéti ünnepeket, jó pihenést, jó egészséget kívánok Mindenkinek!

 

Tisztelettel:
Fekete József

 

 

  husvet.png

tovább>

 


„Ne nevesd ki a világot, ne is sirasd, hanem értsd meg.”


Tisztelt Medgyessys Közösség!

 

Először is köszönetet szeretnék mondani közösségünk minden tagjának a digitális munkarendre való átállás során tanúsított bölcs, belátó és türelmes együttműködő munkáért, hozzáállásért.

 

Köszönetet mondok az intézmény átszervezésével kapcsolatos együttműködésért is, minden intézményi szervezetnek, érdekképviseletnek. Csak így sikerülhetett! Sohasem volt még ennyire fontos a diák, szülő, pedagógus hármasának az összhangja. Továbbra is arra kell számítanunk, hogy így ebben a formában kell együtt dolgoznunk a helyzet normalizálódásáig.

 

Ezért az összegyűjtött tapasztalatok alapján az optimalizálás érdekében szükségszerű helyzetértékelés és a visszajelzéseken alapuló folyamatos kontroll.
A helyzetértékelés elsődleges megállapítása az, hogy egy a komfort zónájából mindenkit egyaránt kirobbantó helyzetben az intézményi közösségünk erőn felül helytállt.
Azonban, (ahogyan ez az oktatási rendszer minden intézményében várható volt) az átállás nem volt zökkenőmentes, sok rendezést igénylő probléma/feladat merült fel. Mindenki a legjobbat akarta, de munka közben sérült a konszenzus, mert nem volt sem mód sem idő a felkészülésre egyeztetésre.

 

A felmerült és már részben megoldott problémák/feladatok három csoportra oszthatóak:

Információtechnológia, kommunikációtechnológia:

  • A szükséges szaktudás, jártasság, készség, képesség hiánya és az abból fakadó bizonytalanság.
  • A technikai feltételrendszer hiánya.
  • A meglévő rendszerek hardver és szoftver kapacitása nem erre a feladatra van méretezve (lassulás, fagyás, limitek, leállás stb...).


Értelmezés:

  • Túl reagálás, túl gyors nem elég megfontolt egyéni reakciók.
  • A tájékoztatók szövegének felületes értelmezése.


Szocializáció:

  • Pánik spirál (ebben az állapotban a tudat beszűkül és minden esemény csak a félelmet erősíti, illetve új félelmet hoz létre), ami nagymértékben gátolja az értelmezést.
  • Létbizonytalanság, magárahagyottság, tanácstalanság érzése. A követhető rutinok, protokollok hiánya.
  • A folyamat szereplői előzetes tudásuk, tapasztalatuk, státusuk függvényében egyéni ütemben dolgozták fel a helyzetet. Ebből adódóan a részfelismerések, „aha” élmények, javaslatok, ötletek sokszor jelentős fázis késéssel fogalmazódtak meg (ugyanezeket már sokkal előbb mások megfogalmazták és közreadták). A közösség tagjainak többsége már nem is volt fogékony a jó akaratú jelzésre, ami viszont kialakíthatta a meg nem értettség és megbántottság érzését.
  • A csapatmunka és közösség tudat háttérbe szorulása.

 

A Nemzeti Pedagógus Kar elnöksége ezért ezt a szöveget jelentette meg sajtótájékoztató formájában: http://nemzetipedkar.hu/megfontolando-tanacsok-a-digitalis-munkarend-idejere/

 

Nekünk sikerült kialakítanunk egy jól működő digitális munkarendet ütemező „digitális órarendet”, ami lehetőséget ad valós idejű konzultációs és nem valós idejű önálló munkaformákra. A számonkérést, értékelést, osztályozást digitális platformra helyeztük és meghatároztuk az egységesség és hatékonyság érdekében kötelezően használandó szoftvereket.

 

Azt kértem a Kollégáimtól, hogy higgadtan, türelmesen, mértéktartóan és méltányosan végezzék a feladataikat. A kiküldött tananyag mennyisége, figyelembe véve a körülményeket időben feldolgozható legyen. Egyértelműen és előzetesen kerüljön megállapításra az értékelés módja. Nagyon fontos, hogy kiszámítható időkeretben dolgozzunk. Legyen egyértelmű, hogy a nem valós idejű munkaforma esetében mindenki a saját ütemben teljesíti a feladatot a megadott határidőig.


Fontos információk:

  • A tavaszi szünet (április 9.-14) a digitális munkarendben is tanítási szünet. Az iskola a tavaszi szünet ideje alatt zárva tart.
  • A minisztérium tájékoztatása alapján egyértelmű, hogy a tanév a – digitális munkarend szabályozás alapján - érvényes lesz és az előzetesen meghatározottak alapján 2020-06-15-ig (a végzős évfolyam esetében 2020-04-30-ig) tart. Érettségi, szakmai vizsga valamilyen formában lesz, erről a döntést, a következő napokban fognak hozni (amint lesz információ, azonnal jelezzük).
  • Az osztályozóvizsgákat az iskolák a tantermen kívüli, digitális munkarend megfelelő adaptálásával tudják lebonyolítani. Ez azt jelenti, hogy a helyben preferált módon a személyes megjelenést nem feltétlenül igénylő számonkérési és értékelési forma (pl. videokonferencia, de akár projektmunka, írásos beszámoló) alkalmazása javasolt.

 

Tekintettel arra, hogy egy időpontban egy tanulót és legfeljebb 2-3 pedagógust érint, a vizsgáztatás nem minősül az iskolaépület oktatási célú használatának, így indokolt esetben egy személyes találkozó, konzultáció az intézményben is lebonyolítható.

  • Előrehozott érettségihez is szükséges az osztályozó vizsga letétele, amit az érintett szaktanárral kell egyeztetni.
  • A projekt típusú érettségi tárgyak esetében az előzetesen kiadott követelmények érvényesek. Az elkészített projekteket a megadott határidőkig kell megküldeni a szaktanárok részére.
  • A számonkérés, osztályozás, értékelés szabályai változatlanok, csak a módszer változott digitális platformra. Aki nem teljesíti a pedagógusok által meghatározott követelményeket, osztályozó vizsgát kell, hogy tegyen.
  • A ballagást szeretnénk megtartani egy későbbi időpontban. Az ehhez szükséges előkészületet megkezdtük. A részletekről az aktuális helyzet függvényében tájékoztatni fogunk mindenkit.

 
Ha kérdésük van, kérem, nyugodtan keressenek minket.

 

Kérem, hogy a továbbiakban is dolgozzunk együtt. Vigyázzon mindenki az egészségére, vigyázzunk családjainkra, közösségeinkre!

 

Segítőkész hozzáállást együttműködést köszönöm!

 

Tisztelettel: Fekete József

tovább>
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) idén ősszel indítja el a Nemzeti Köznevelési Portált (NKP).
A pályázat három kategóriában került meghirdetésre.

A pályázati kiírás, illetve a felhívásról részletek az OFI honlapján érhetők el: http://ofi.hu/palyazat/nemzeti-koznevelesi-portal-diaktesztelesi-palyazata.

Pályázatot 2015. szeptember 30-ig lehet benyújtani. tovább>


Jelentkezési lapok leadási határideje: 2020. február 28.


A felvételi időpontja: 2020. március 13. 9:00

 

9 órától tájékoztató, utáni gyakorlati és szóbeli felvételi.
Helyszín: MFG B épület (4031 Debrecen, Angyalföld tér 7.)

 

doc  Jelentkezési lap letölthető az iskola honlapjáról és igényelhető a művészeti és szakképzési titkárságon (108-as iroda; tel: +36-52/413-326/18; +36-30/464-7625)

 

A jelentkezési laphoz csatolni kell az érettségi bizonyítvány és az esetlegesen már megszerzett szakképesítések másolatát, akinek folyamatban van az érettségi bizonyítvány megszerzése, az érettségi vizsga után pótlólagosan csatolhatja.

 

Választható szakképzések:


Szakképesítés megnevezése

Szakképesítés OKJ száma

Grafikus

54 211 04

Képző- és iparművészeti munkatárs (festő)

54 211 11

Mozgókép és animáció készítő

54 213 03

Képző- és iparművészeti munkatárs (kerámiaműves)

54 211 11

Táncos II. (színházi táncos)

54 212 09

Fotográfus (művészeti fotográfus)

54 211 13

FIGYELEM! Több szakra való jelentkezés esetén a gyakorlati felvételi egy időben, míg a szóbeli meghallgatások egymást követően történnek.

 

mfg_info_szoro_2020.jpg

 


tovább>
Kedves Medgyessys Közösség!

Az előző tájékoztatók alapján elkészült a MFG és MSZG DIGITÁLIS MUNKAREND VALÓS IDEJŰ/KONZULTÁCIÓS ÓRAREND.

Kapcsolódó anyagok letöltése:
pdf Digitális órarend, munkarend (6-14. évfolyam, a két órarend együtt értelmezendő) - visszavonásig érvényes, 2020. 03. 30-tól (javított)

Ez terv mindenki számára megadja (egyidejűleg akár egy egész osztály részére is) a valós idejű konzultáció, feladat megbeszélés, kérdezés, magyarázat lehetőségét. A konzultációs órarend két részből áll (általános gimnáziumi; "művészeti tárgyak/készségtárgyak/projekt tárgyak"). A foglalkozásokon való részvétel közös érdekünk és mindenki számára ajánlott. Ha valaki nem vesz részt, a hiányzást nem kell igazolnia. Technikai okok miatti hiányzást a visszajelzések alapján próbáljuk korrigálni.

A nem valós idejű (határidő és ütemezés betartása mellet mindenki akkor végzi, amikor erre lehetősége van) munkaforma a továbbiakban is a szaktanár irányítása mellet szabadon szervezhető a Kréta rendszerben kötelező dokumentálás mellet. A KRÉTÁBAN a pedagógusok vezetik a naplót, a házi feladat és üzenetek felületen keresztül pedig szervezik, ütemezik a feladatokat, informálják a diákokat, szülőket. Az előző tájékoztatóban megadott szoftverek/alkalmazások használata keret jelleggel kötelező. Azonban ezeken szolgáltatásokon keresztül a szaktanár és a diákok megbeszélése alapján bármelyik hatékonynak látszó program/platform használható. Miden munkaformához két szoftver került kijelölésre egy preferált és egy tartalék.

A számonkérés, értékelés, osztályozás a REDMENTA rendszeren keresztül a Kréta rendszerben dokumentálva történik. A REDMENTA mellet az érintettek egyetértésével más szoftverek is használhatóak.

Az első hét tervező munkája után, már a megadott szabályok szerint kell dolgoznunk, mert ezek a célravezetőek (függetlenül attól, hogy még számos ötlet van mindenki tarsolyában). A tapasztalatok és aktualitások függvényében egy hét teszt üzem után lehetnek módosítások. Ha bármi változik, ezen a felületen mindenkit haladéktalanul értesítünk.


Kérem a munka során az alábbi szempontok figyelembe vételét:

motto: Ubi concordia, ibi victoria (Ahol egyetértés/összhang van, ott van a győzelem.)

Mértékletesség, arányosság, higgadtság, bölcsesség!

Az internetes és telefonos kommunikáció esetében kerüljük a felesleges, redundáns információ cserét, a nagyméretű fájlok küldését és a videó kapcsolatokat. Hálózatban játszott játék és tartalom szolgáltatás estén az internetet nagymértékben terhelő beállításokat (pl. 4K Netflix). Ez a szolgáltatók kérése is, mert így őrizhető meg a kommunikációs rendszerek működési stabilitása.

"Javasolt az alábbi módszertani szempontok figyelembe vétele a digitális munkarend esetében:

A tananyagok, feladatok meghatározásánál, kiosztásánál szükséges figyelembe venni a pedagógusnak és az intézménynek is, hogy a tanulónak az otthonában rendelkezésre állnak-e a digitális munkarend alkalmazásához szükséges eszközök, szoftverek, illetve az internetelérés.

A digitális munkarendben történő tanítás eszközeiről, részleteiről, elvárásairól szükséges a tanulók, a szülők, törvényes képviselők teljes körű, részletes tájékoztatása.

A digitális munkarendben, otthoni körülmények között történő oktatás értelemszerűen nem lehet tükörképe az iskolában történő, korábban megszokott hagyományos tanításnak. A jelenlegi tanításra más szemlélettel kell tekinteni.

Javasolt, hogy elsősorban ne 45 perces digitális órákban gondolkodjunk, és különösen ne várjuk el, hogy egész nap ott üljön a számítógép előtt a gyermek, hanem  amely tantárgy megengedi, ott adjunk lehetőséget arra, hogy saját időbeosztásuk szerint oldhassák meg a feladatokat, amellyel a helyes időbeosztást, felelősséget is erősíthetjük bennük.

Javasolt, hogy az információ átadásának alakítsanak ki egy rendszerességet (például az adott tantárgyból egy megadott időszakban vagy időpontban tölti fel a pedagógus az ismeretanyagot, feladatokat). Az elvárások tekintetében pedig egyszerű és egyértelmű, időben tartható gondolatok fogalmazódjanak meg.

A tanítás során elsősorban a pozitív motivációra helyeződjön a hangsúly, a gyermekek ne egy további korlátnak éljék meg ezt a helyzetet, hanem egy különleges tanulási módnak. Fontos tekintettel lenni arra, hogy a nevelés-oktatás munka során a középpontban a digitális munkarend során is a gyermek áll."



Segítség digitális munka otthoni megszervezéséhez:

https://m.eduline.hu/

Tisztelettel:

Fekete József
tovább>

Cél: Ismeretek átadása, probléma felvetések és megoldási lehetőségek, információcsere és párbeszéd a szülők és szakemberek között.

 

Formája: foglalkozások időtartama: 90 perc (20 perces előadások utána fórum, beszélgetés).

Előzetes bejelentkezést nem igényel, bármikor be lehet kapcsolódni a félév során és előadások közben is.

 

Időpontok:

  • Szeptember 21. (hétfő) 17.00 óra
  • Október 19. (hétfő) 17.00 óra
  • November 30. (hétfő) 17.00 óra
  • Február 29. (hétfő) 17.00 óra
  • Március 21. Április 4. (hétfő) 17.00 óra

Helye: Medgyessy Ferenc Gimnázium és Művészeti Szakközépiskola, főépület 02-es terem (1. emelet)

 

ppt Szülők Iskolája Program letöltése

 

Az 5. találkozás tematikája:

  • Hogyan tanuljuk a reál tárgyakat
  • Teljesítményszorongás
tovább>

Fellebbezés


2020. január 24. (péntek) 16 óráig

A dolgozatok javításával kapcsolatban - a hivatalos javítási-értékelési útmutatótól eltérő értékelés esetén észrevételt lehet tenni 2020. január 24-én (péntek) 16:00 óráig, az iskola igazgatójának címezve. Az észrevétel beadásához szükséges formanyomtatvány letölthető innen:



Az egyéni jelentkezés menete

tovább>
spacer