Belépés a KRÉTA digitális naplóba

Keresés diákjaink között

Eseménynaptár

Virtuális túra

virtualis_tura.jpg
Járja körbe iskolánkat virtuális túránk segítségével!

Virtuális túra start


Legfrissebb galéria

     Galéria megtekintése    |     További galériák

Videó galéria

Bemutatófilm megtekintése

Facebook

Digitális munkarend - 2020. 03. 30-tól

Kedves Medgyessys Közösség!

Az előző tájékoztatók alapján elkészült a MFG és MSZG DIGITÁLIS MUNKAREND VALÓS IDEJŰ/KONZULTÁCIÓS ÓRAREND.

Kapcsolódó anyagok letöltése:
pdf Digitális órarend, munkarend (6-14. évfolyam, a két órarend együtt értelmezendő) - visszavonásig érvényes, 2020. 03. 30-tól (javított)

Ez terv mindenki számára megadja (egyidejűleg akár egy egész osztály részére is) a valós idejű konzultáció, feladat megbeszélés, kérdezés, magyarázat lehetőségét. A konzultációs órarend két részből áll (általános gimnáziumi; "művészeti tárgyak/készségtárgyak/projekt tárgyak"). A foglalkozásokon való részvétel közös érdekünk és mindenki számára ajánlott. Ha valaki nem vesz részt, a hiányzást nem kell igazolnia. Technikai okok miatti hiányzást a visszajelzések alapján próbáljuk korrigálni.

A nem valós idejű (határidő és ütemezés betartása mellet mindenki akkor végzi, amikor erre lehetősége van) munkaforma a továbbiakban is a szaktanár irányítása mellet szabadon szervezhető a Kréta rendszerben kötelező dokumentálás mellet. A KRÉTÁBAN a pedagógusok vezetik a naplót, a házi feladat és üzenetek felületen keresztül pedig szervezik, ütemezik a feladatokat, informálják a diákokat, szülőket. Az előző tájékoztatóban megadott szoftverek/alkalmazások használata keret jelleggel kötelező. Azonban ezeken szolgáltatásokon keresztül a szaktanár és a diákok megbeszélése alapján bármelyik hatékonynak látszó program/platform használható. Miden munkaformához két szoftver került kijelölésre egy preferált és egy tartalék.

A számonkérés, értékelés, osztályozás a REDMENTA rendszeren keresztül a Kréta rendszerben dokumentálva történik. A REDMENTA mellet az érintettek egyetértésével más szoftverek is használhatóak.

Az első hét tervező munkája után, már a megadott szabályok szerint kell dolgoznunk, mert ezek a célravezetőek (függetlenül attól, hogy még számos ötlet van mindenki tarsolyában). A tapasztalatok és aktualitások függvényében egy hét teszt üzem után lehetnek módosítások. Ha bármi változik, ezen a felületen mindenkit haladéktalanul értesítünk.


Kérem a munka során az alábbi szempontok figyelembe vételét:

motto: Ubi concordia, ibi victoria (Ahol egyetértés/összhang van, ott van a győzelem.)

Mértékletesség, arányosság, higgadtság, bölcsesség!

Az internetes és telefonos kommunikáció esetében kerüljük a felesleges, redundáns információ cserét, a nagyméretű fájlok küldését és a videó kapcsolatokat. Hálózatban játszott játék és tartalom szolgáltatás estén az internetet nagymértékben terhelő beállításokat (pl. 4K Netflix). Ez a szolgáltatók kérése is, mert így őrizhető meg a kommunikációs rendszerek működési stabilitása.

"Javasolt az alábbi módszertani szempontok figyelembe vétele a digitális munkarend esetében:

A tananyagok, feladatok meghatározásánál, kiosztásánál szükséges figyelembe venni a pedagógusnak és az intézménynek is, hogy a tanulónak az otthonában rendelkezésre állnak-e a digitális munkarend alkalmazásához szükséges eszközök, szoftverek, illetve az internetelérés.

A digitális munkarendben történő tanítás eszközeiről, részleteiről, elvárásairól szükséges a tanulók, a szülők, törvényes képviselők teljes körű, részletes tájékoztatása.

A digitális munkarendben, otthoni körülmények között történő oktatás értelemszerűen nem lehet tükörképe az iskolában történő, korábban megszokott hagyományos tanításnak. A jelenlegi tanításra más szemlélettel kell tekinteni.

Javasolt, hogy elsősorban ne 45 perces digitális órákban gondolkodjunk, és különösen ne várjuk el, hogy egész nap ott üljön a számítógép előtt a gyermek, hanem  amely tantárgy megengedi, ott adjunk lehetőséget arra, hogy saját időbeosztásuk szerint oldhassák meg a feladatokat, amellyel a helyes időbeosztást, felelősséget is erősíthetjük bennük.

Javasolt, hogy az információ átadásának alakítsanak ki egy rendszerességet (például az adott tantárgyból egy megadott időszakban vagy időpontban tölti fel a pedagógus az ismeretanyagot, feladatokat). Az elvárások tekintetében pedig egyszerű és egyértelmű, időben tartható gondolatok fogalmazódjanak meg.

A tanítás során elsősorban a pozitív motivációra helyeződjön a hangsúly, a gyermekek ne egy további korlátnak éljék meg ezt a helyzetet, hanem egy különleges tanulási módnak. Fontos tekintettel lenni arra, hogy a nevelés-oktatás munka során a középpontban a digitális munkarend során is a gyermek áll."



Segítség digitális munka otthoni megszervezéséhez:

https://m.eduline.hu/

Tisztelettel:

Fekete József
spacer